Att bli tvåbarnsmamma

 
Idag är det 45 dagar kvar tills vår andra tillskott kommer till oss. Vi längtar så vi spricker. 
Helst av allt vill man bara hoppa över att föda och ha henne ute smidigt och inte ha ont, men vi får bara hoppas att denna gång också kommer gå bra & att vi båda efteråt mår prima. Känns konstigt på något vis att äntligen få bli tvåbarnsmamma. Min stora dröm & även till två flickor. Det har alltid varit min dröm. Alltid känt mig som en mamma till två flickor. Så när vi fick beskedet på ultraljudet att det låg en till liten flicka i magen gjorde att man börja fälla tårar av glädje. Sedan att man aldrig ska ta ett ultraljud för givet för kan lika bra vara en liten pojke och då är det också helt klart välkommet. För oss kvittar det huvudsaken barnet är friskt & mår prima. Är att min dröm alltid har varit att jag kommer bli mamma till två flickor. 
 
Även min största önskan nu är att hon kommer tidigare än 28 februari som hon är beräknad till. 
Jag har gissat på datumet 20 februari 2019 se om det kommer stämma. Men sambon tror nog mer att hon kommer på hans födelsedag som är 16 Februari. Men det återstår att se, hon är välkommen när hon är redo att möta sina föräldrar & sin storasyster Elvira! 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här