Övning ger färdighet

 
När tiden ges så försöker jag öva väldigt mycket på att fota macro, just nu som ni ser blir det mycket blommor men de är lättast nu när vädret är som det, väldigt upp och ner. Blir aldrig vår i Sverige. Men snart hoppas vi. Ni får väldigt gärna ge för och nackdelar med bilderna jag lagt upp. Alltid bra att få lära sig. Tal om annat imorgon blir det att kika på en annan förskola till Elvira som vi stått i kö till i över ett års tid snart. Som är mycket närmre för mig som inte har körkort riktigt än, och tanken är såklart att vi ska skaffa hus på den här sidan någon gång i framtiden. Men vi har inte bestämt oss än hur vi vill göra, utan vi vill se hur den andra förskolan är innan vi bestämmer oss. Jobbiga är att man får då gå igenom ännu en inskolning, kommer hon trivas där osv.. Mycket sånt man tänker på! Men tillslut lär det nog bli bra vilket vi än väljer. Man får gå på vad som blir bäst för oss alla!
Nu dags att sussa, väldigt trött idag. Ha en fin kväll!
 

Kommentarer

Jenni Lenita

Postad den

Ojsan, missade detta inlägg 😓

Som jag skrev på instagram så tycker jag att denna bild är så himla fin. Du har öga för macro ser jag 😉 Så här började jag också, att fota blommor och allt häftigt omkring sig för att lära sig objektivet. Det är verkligen ett bra sätt att lära sig på så jag tycker att du kör på för jag ser klart och tydligt att du har det 👏

Ha en fin lördag 💕

Svar: Åh så glad jag blir i det du skriver. Du gjorde min lördag! <3 Kommer verkligen fortsätta fota blommor och allt runt i kring. trodde jag inte skulle klara att fota macro men som sagt övar jag mer så lär de väl bli ännu bättre bilder. Måste försöka ge mig på droppar med, men använder du dig av blixt? såfall vilken? Kanske frågat detta förut, jag och mitt minne haha. Ha en fin lördag du med! kramis
Frida Holmsten

Jenni Lenita

Postad den

Man kan fota droppar utan blixt också men då gäller det att använda lampor som belysning. Jag använder oftast externblixt som heter Speedlite 430 EX II som är till EOS Canon kameror 😊

Det glädjer mig massor att jag gjorde dig glad 😊 Det är det bästa jag vet när man kan göra andra glada och lyckliga, Kram 💕

Svar: Ok :) Hur är bäst att ha lampor då? om man bara använder sig av det ? Är det på sidan bakom osv?
Ja, alltid kul att få göra andra glada osv :D kram
Frida Holmsten

Kommentera här